יום שלישי, 16 במרץ 2010

אחריות המנהל

דני, למה בכלל צריך מאמן. הרי רוב המנהלים עברו בדרכם לפסגה מסלול לימודים מפרך שלכאורה אמור לכסות את צרכי הניהול שלהם?

"בשנים האחרונות יצא לי ללוות בצורות ובהיקפים שונים (החל מניתוח בסיסי של עסקים ועד יעוץ עסקי ארוך טווח) קרוב ל 800 מנהלים, חברות ועסקים. בפגישות ובראיונות שערכתי למנהלים גיליתי שמנהל הוא אדם בודד מאוד. למעשה, ככל שהוא מנהל בכיר יותר, ומצליח יותר, כך באופן פרדוקסאלי, הוא אדם בודד יותר.

על כתפיו של המנהל מונחת אחריות רבה, שרק הולכת וגוברת ככל שהתוצאות העסקיות שלו משתפרות, הוא אחראי "להאכיל" משפחות רבות, והוא זה שצריך לתת את הדין במצבים שונים. כמו שכבר נכתב במקורות "לא טוב היות האדם לבדו" – על אחת כמה וכמה אם הוא גם מנהל עסק או ארגון גדול.

מאמן עסקי טוב הוא בעצם פרטנר למנהל. הוא בן ברית איתו המנהל יכול לשוחח על דברים שהוא לא יכול לשתף בהם אחרים, לידו המנהל יכול להפגין את חולשותיו, והוא יכול להכווין את המנהל לאפיקים חדשים.

למעשה מנהלים בד"כ נמצאים תחת עומסי עבודה בלתי אפשריים, אשר בגינם הם אינם מביאים לידי מימוש את היכולות האמיתיות שלהם (בדיוק כמו שקורה לעיתים לספורטאים מצליחים). כאן בדיוק נכנס לתמונה אימון עסקי, אשר מהווה מעין "אי של שפיות" עבור המנהל, ומספק אתנחתא ואוויר לנשימה למנהל כדי שיוכל להתבונן על הדברים מנקודות מבט חיצוניות לעסק שלו.


זהו חלקו הראשון של הראיון עם דני וידיסלבסקי אחד מהיועצים והמאמנים המוערכים בישראל ומי שכונה על ידי המאומנים שלו בתואר - ״הקוסם״.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה